Toch nog een museum....

11 augustus 2016 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Steden kunnen een heel eigen karakter hebben! In Parijs worden 's morgens vaak de straten schoongespoeld en volgen de wagentjes die de goten schoonvegen. Hier in New Orleans zie je 's morgens in de straten veel witte laundrywagens die het wasgoed ophalen bij de hotels.

Niet langzaam maar snel komt het leven hier weer op gang. De straten staan vroeg weer vol met bedrijfswagens die aan de slag gaan, mensen lopen naar het werk in bedrijfskleding en maatpakken thuislozen schuifelen weer voorbij.

Wij wandelen ook weer aan. We hoopten iets te zien van de begrafenis van Pete Fountain, een Amerikaanse Jazzmuzikant. Er is ons verteld dat dit een typische New Orleans begrafenis gaat worden. kerkhof 3
Met veel Jazzmuziek op weg naar het kerkhof en vrolijke muziek erna. Maar helaas zien we er niets van.

boot1We maken met de Natchez Steamboat een rondvaart over de Mississippi.

Behoorlijk toeristisch ja, maar wel  romantisch op zo'n radarboot, al is dit  ook met bijbehorend fotokiekje. Dat  kiekje kopen we niet trouwens!

boot binnen'

s Middags is het niet zo romantisch. We  gaan naar het Nationaal WWII Museum.  In heel de stad hangen grote billboards  van dit museum en de film Beyond all  boundaries van Tom Hanks die speciaal  daarvoor is  gemaakt. Het  heeft ons heel nieuwsgierig gemaakt. En we worden niet teleurgesteld! Het museum geeft een zeer goed beeld van de tweede wereldoorlog, nu vanuit Amerikaans perspectief verteld. De film is een 4D-film die je  de waanzin  van de oorlog laat meebeleven. Daar moet je wel even van bijkomen.  Maar daar is weinig tijd voor want inmiddels komt de regen buiten met bakken naar beneden. Straten veranderen in korte tijd in ondiepe maar  snel  stromende rivieren. We weten ondertussen hoe dit hier gaat.regen
 Het is de laatste avond van onze vakantie en die sluiten we meestal af door in een goed restaurant onze indrukken van de afgelopen weken met elkaar te delen. We hebben enorm veel te delen, maar dat doen we "onder vier  ogen". ;-)

1. Silke:
    11 augustus 2016
    Ik was op reislogger om op mijn blog aan te loggen en zag jullie post bij de laatst toegevoegde staan ;) een tipje voor Houston: het Holocaust museum (ligt een beetje verscholen maar is zeker de moeite). En natuurlijk Nasa space center :) (voor de rest is er niet zoveel te beleven in Houston)
  2. Peter&Karin:
    11 augustus 2016
    Wij hebben genoten van jullie reisblog, waardoor wij weer nieuwe reisinspiratie hebben gekregen. Heel goed geschreven, waardoor het echt een leesplezier was. Wij wensen jullie nog een hele fijne en culinaire laatste dag in de USA, goede reis terug en tot ziens in Helmond
  3. Frans:
    11 augustus 2016
    @Silke. Dankjewel voor de tips, misschien voor een volgende keer. Nu is Houston airport alleen maar een overstap.

@Karin & Peter. Jullie ook bedankt voor de reacties. Wij vinden de reacties net zo fijn als jullie de verhaaltjes. Tot ziens!!