Wat een tripje!

26 juli 2016 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Goedemorgen allemaal! Zojuist wakker geworden na de eerste nacht in het hotel in Nashville.

Aardig vermoeid zijn we gisteravond laat in het hotel aangekomen. Na een prima vlucht van Amsterdam naar New York, waarbij vooral het uitzicht over Groenland erg indrukwekkend was, landden we op Liberty airport in NY. Groenland

Nadat we onze koffers van de band hadden gehaald, door naar customs. Tja, en daar gaan we dan weer, weer wat extra controles, wat extra foto's, fingerprints...maar uiteindelijk toch toegelaten. :-) Al heb je het allemaal niet van dichtbij meegemaakt, je merkt dat dit systeem er alles aan doet om ' erger' te voorkomen. Heel serieus en nauwgezet worden vragen gesteld en wordt alles gecontroleerd.

Daarna moesten we natuurlijk wachten op onze aansluitende vlucht. Het duurde een paar uurtjes en in de tussentijd hebben we kennisgemaakt met de creditcard samenleving. Zonder CC gaat het niet lukken, in ieder geval niet op het vliegveld. Voor een veel te hoge prijs hebben we wat gegeten, een biertje met wat noodels. Bestellen? Vanaf de Ipads op elk tafeltje, afrekenen vooraf. Elk tafeltje heeft een CC-gleufje!

Toen we richting de gate liepen was er nog niets aan de hand...het begon met de bemanning die van een binnenlandse vlucht kwam en zich te laat meldde.

Toen die vertraging een feit was, was ook het weer omgeslagen. In luttele minuten veranderde de lucht van vriendelijk naar zeer dreigend. Het weer werd zo erg dat de vlucht werd uitgesteld. Donder, bliksem en regen ontnamen het uitzicht op de wolkenkrabbers van NY die verderop stonden. Ja, zelfs de vliegtuigen zag je niet meer staan. Afijn, enkele uren te laat zijn we toch vertrokken en is het meer een avondvlucht geworden. Newark

In het donker kwamen we in Nashville aan. De country sfeer begon op het vliegveld al en de stad ademt gewoon country. We rijden rustig aan, de auto hebben we immers zojuist pas in ontvangst genomen, al die knopjes kennen we nog niet en ook de automaat is even wennen.  Zoals gewoonlijk kregen we weer niet de auto die we geboekt hadden. “Nee, een vele betere” is dan de standaardreactie. In ons geval een splinternieuwe Jeep Cherokee...met heel veel knopjes..

.. Jeep

De kamer is prima maar het lijkt allemaal zo stil. Zowel in het hotel als op straat was het gisteravond al zo stil en nu ook weer. Afijn, we zullen niet de enigen zijn, toch?

Tot zover. De douche in, opfrissen, ontbijten en dan downtown. Dat laatste lijkt me niet zo moeilijk. We zitten aan Broadway en da's heel dichtbij Johnny Cash, The grand Ole en The Bluebird... :-)  Uitzicht Nashville

1. Christel:
    26 juli 2016
    Klinkt gaaf Frans!! Jippi Ai jee!
  2. Ronald:
    26 juli 2016
    zo te lezen wordt dit geen doorsnee vakantie maar daarom juist de moeite waard. geniet er met volle teugen van. tis iets anders dan de camping bij drimmelen
  3. Erik Geeven:
    26 juli 2016
    Hallo Frans en Nathalie, dat wordt een mooie reis zo te zien, heel veel plezier ik ga jullie volgen :) Groetjes van Erik en Marck
  4. Peter&Karin:
    26 juli 2016
    Zonder CC geen USA, wij weten er alles van, hebben het al 2 keer ondervonden. Maar dat maakt jullie reis wel weer goed. Heel veel plezier
  5. Frans:
    28 juli 2016
    Dankjewel voor jullie reacties. Ook wij vinden het fijn jullie berichtjes te lezen.