Vakantieritme

27 juli 2016 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Ik voel het al aankomen,.....het vakantieritme.

Ik weet niet hoe het met jullie is maar wij ervaren dat telkens weer als we er op uit zijn. Na een paar dagen vinden we het ritme, wat voor ons essentieel onderdeel is van onze vakantie. Voor ons is het de invulling van de dag, waar vinden we ons prettig bij., wat geeft je een goed (vakantie)gevoel?
In Frankrijk is dat bij ons bijvoorbeeld een lekker bakje koffie, een verse croissant en het ochtendnieuws op papier of digitaal.

Hier is het wat ons betreft toch ff anders. We staan redelijk vroeg op, douchen en ontbijten. Daarna gaan we op pad.

's Ochtends gaan we wat verder weg en verkennen we de omgeving. Onder het motto "er is zo veel te zien" zijn we gisterochtend een flinke rondrit gaan maken in de omgeving van Nashville. Goed om te doen en te zien: de huizen, de straten, de wijken en de rijken, al die zaken die ook deel uitmaken van zo'n levendige stad als deze.

Daarna hebben we een bezoek gebracht aan de Grand Ole Opry en ook nog aan de Country Music Hall of Fame. Hoewel ze alletwee "must's" zijn voor deze stad, heeft de laatste zeker mijn voorkeur. Echt, super! Wat een mooi museum, wat een collectie! Grand Ole Opry

's Middags zijn we Broadway afgelopen en dan begint de muziek al heel vroeg. Uit elke bar klinkt dan al de live country muziek. Deze stad ademt country, is country!

Goud met Nathalie In de avond kiezen we, een zo op het  eerste gezicht, aardig restaurant uit en  gebruiken we onze eerste warme  maaltijd. Niet slecht.

Wat me wel opvalt is de prijs van de  drinks...Wow da's niet weinig. Ook al hou  je het maar bij een biertje ben je al snel zo'n 5 tot 10 dollar per flesje kwijt. Dat kosten ze niet in de supermarket, daar heb je er een heel tray'tje voor.

Boots      Nashville snachts 2   Nashville s nachts

's Avonds op weg terug naar het hotel is het een fantastisch schouw- en klankspel om om je tussen al die mensen, al die lichten en al die muziek, te bewegen.

So far, so good.