Eindelijk,....Cajun!

4 augustus 2016 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Voordat we gisteren Vicksburg verlieten hebben we natuurlijk het Vicksburg National Military Park bezocht. De slag die hier in 1863 plaatsvond, wordt hier breed uitgemeten in beeld gebracht door met name herdenkingstenen in alle  vormen en maten. Vicksburg 1De stenen staan voor  namen van militairen, regimenten en  andere legeronderdelen en zijn allemaal  gesitueerd op de positie welke ze ten  tijde van de slag innamen. Met name het  museum en de openingsfilm aan het  begin van de tour is best wel  indrukwekkend. De trip met auto door het  park laat je ook nog kennismaken met
het verhaal van de tentoongestelde kanonneerboot USS Cairo. De moeite waard.Vicksburg 2

We hebben Vicksburg verlaten door de ‘oude stad’  en hebben koers gezet naar ons volgend reisdoel Natchez.

Tomaten Onderweg hebben  we onze lunch  gebruikt bij The  Tomato Place.  We hadden dit  tentje al eerder  gespot op het internet en nu we er toch  langskwamen…..

Na de lunch hebben we snel weer de Natchez Trace Parkway opgezocht en wat later op de middag kwamen we bij ons hotel aan.

Een oud woonhuis uit de periode ‘antebellum’ , van voor de Amerikaanse burgeroorlog, wat nu als hotel is ingericht. De kamers zijn genoemd naar notabelen: presidenten en burgemeesters.Natchez hotel

Na het centrum van de stad wat verkend te hebben, zijn we snel een café ingedoken. Dat moet wel, want buiten is het bloedheet en je wilt gewoon wat afkoeling. De temperaturen zijn hier constant zo rond de 35 graden, maar de luchtvochtigheid is zo hoog dat het wel als meer dan 40 graden voelt. Geloof me, dan ben je blij als je even naar binnen kunt waar de airco volop draait.

Even binnen komen we in gesprek met een lokalo. Na wat over en weer vindt hij het belangrijk ons te waarschuwen voor New Orleans. Het devies: kijk uit, never go alone, mijdt de straatjes en steegjes achteraf….it’s not safe. Nou, daar kunnen we het dan mee doen.

Natchez 300 ‘s Avonds hebben we een heel vermakelijke avond  op de boulevard langs de Mississippi. Natchez  viert haar 300 jarig bestaan. Er is een soort van  braderie met live muziek, Cajun! We hebben de  nodige gesprekjes met deze en gene. Toeristen  vinden ze hier heel interessant en vooral het  kapsel van Nathalie waar men nogal van onder de  indruk is,  is vaak de aanleiding tot zo’n gesprek.  Bijkomend voordeel van de avond, de prijs van het bier is, naarmate we zijn afgezakt naar het zuiden een stuk betaalbaarder geworden. Drinkt veel lekkerder!