Meet the locals....

3 augustus 2016 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

De reis naar Vicksburg vandaag gaat maar over 75 kilometer. We kunnen dus best wat langer in Jackson blijven om de stad nog wat te verkennen. Zo gezegd, zo gedaan! We checken uit en nemen afscheid van deze zeer vriendelijke mensen. The Old Capitol Inn is een hotel dat we niet snel meer zullen vergeten.

We besluiten nog een bezoekje te brengen aan the New State Capitol. Dit gebouw dat stamt uit 1903 is te vergelijken met ( een heel groot) Provinciehuis, waar Provinciale en Gedeputeerde Staten hun kantoor hebben en vergaderen. Jackson State CapitolWe krijgen een rondleiding door het hele gebouw en mogen alles fotograferen. Geen probleem. En ja, we herkennen op foto's de gouverneur van Mississippi, de jogger van gisteren!
Het verhaal van de gouden adelaar bovenop het dak is bijzonder. De adelaar staat met zijn rug naar het noorden en kijkt doelbewust naar het zuiden, wars van de huidige regering in Washington. Tijdens een storm een aantal jaren geleden bleek deze adelaar gedraaid en is toen nadat hij eerst gerestaureerd werd weer terug geplaatst in de juiste stand. De adelaar bleek vol te zitten met kogelgaten!

Rond het middaguur vervolgen we onze reis.  De temperatuur loopt buiten op naar zo'n 36 graden, maar met de airco aan en meezingend met countryliedjes op de radio vervolgen we onze weg over de Natchez Trail Parkway naar Vicksburg.

Mural 2 Vicksburg ligt erbij als in een oude  westernfilm. De murals (  muurschilderingen) vertellen verhalen  over overstromingen van de Missisippi  en de eerste flesjes coca cola die hier  werden gebotteld.

In de bloedhitte vindt ook een vreedzame  bijeenkomst plaats van inwoners samen met de politie. (black lives matters) De sprekers herkennen de verhalen van corrupte politieagenten in andere delen van Amerika binnen hun eigen gemeenschap niet en leven in deze stad vreedzaam samen. De politie is er voor iedereen, blank en zwart.  Vicksburg

Where are you from? Is een vraag die we heel veel horen. De Amerikanen willen graag weten waar je vandaan komt. Sommigen denken dat we uit
Scandinavië komen, sommigen uit Australië, maar ook Duitsland is genoemd. Je komt zo snel in gesprek met de "locals". Zo ook vanavond. We maken kennis met de familie Fulton uit Jackson. Zij overladen ons met tips voor vervolg van onze reis naar the bayou en the swamps in Louisiana. We krijgen een kaartje en moeten zeker contact opnemen met Ripp Blank een professionele visser voor een swamptour, want dan gaan we pas de "echte locals" ontmoeten!