Koningsdag

30 juli 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Door het tijdsverschil zijn we 's morgens vroeg wakker. Zo rond 6 uur. Dus lekker vroeg ontbijten en hup op pad! Vandaag is het D-day: we gaan naar Graceland!

Maar eerst moet er nog een " horde" worden genomen, nl. ontbijten. Wat een vreemde gewaarwording is dat toch! Op weg naar de ontbijtzaal komt de lucht van gebakken worstjes, hamburgers en pancakes je al tegemoet. We kunnen er maar moeilijk aan wennen. Net als aan de mega grote mokken slappe koffie. Maar, na een "sunny site up"  en een " tip" aan de bediening gaan we op pad.

Om 11:00 uur stappen we over de drempel van Graceland. Met een Ipad en Nederlandse digitale gids krijgen we een inkijkje in het privéleven van Elvis en bezoeken we de vertrekken waar hij graag verbleef en ontspande.Jungle room

Enkele "weetjes": Elvis was oorspronkelijk blond, reed graag op zijn landgoed rond in een golfkarretje en dronk geen alcohol maar vooral dr. Pepper. Je voelt je een beetje ongemakkelijk bij zoveel privé informatie over deze legende.
Na het woonhuis komen we in de studio en de "trophyroom". De verzameling gouden en platina platen en prijzen is ongelofelijk groot voor 1 artiest.

GalerijAls we uitkomen in de ruimte waar zijn kleding is uitgestald en op dat moment zijn life concert " Aloha from Hawaii" wordt vertoond sta je als aan de grond genageld en kom je bijna niet meer weg. Maar de rondleiding is natuurlijk niet compleet zonder een bezoek aan het graf van Elvis, zijn broertje, ouders en grootmoeder. Dit was een bezoek om nooit meer te vergeten! Kleding

Loraine 3

's Middags bezoeken we een andere "King". We brengen  een bezoek aan het National Civil Rights Museum dat is  gevestigd in het Lorraine Motel in Memphis.

Loraine 2 Op 4 april 1968 is op het balkon van zijn  kamer 306 dr. Martin Luther King  vermoord. Het museum is zeer de  moeite waard. Het vertelt het verhaal van  de slavernij en de omstandigheden  waarin Afrikaanse inwoners onder  erbarmelijke omstandigheden naar o.a.  Amerika werden gehaald, de  mensonterende jaren op de plantages, de strijd voor gelijke rechten, de moord op Dr. Martin Luther King en de hedendaagse strijd van minderheidsgroepen voor rechtvaardigheid. Het is erg indrukwekkend als je uiteindelijk naar de motelkamer en het balkon loopt waar Martin Luther King Jr zijn laatste uren doorbracht. Loraine 3

Ondertussen valt de regen met bakken uit de lucht en kiezen we het restaurant in The Pyramid om een hapje te eten. Op het hoogste punt heb je hier een prachtig uitzicht over de stad en voor het eerst zien we de The Mississippi River en nog wel bij een prachtige ondergaande rode zon.

Pfff..... het was een heftige dag met heel veel indrukken!
Tijd voor wat rust. Morgen weer een dag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter&Karin:
    31 juli 2016
    Weer een heel mooi reisverslag, het vroege wakker worden zal nog wel enkele dagen duren, dus doe er je voordeel mee, en sla dat Amerikaanse ontbijt maar over. Wij volgen jullie met grote interesse, want deze route staat nog op ons " to Do" lijstje