Memphis

29 juli 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Down south!

Het gevoel van ‘down south’ heeft, wat ons betreft, pas gisteren z’n eerste gezicht laten zien.

Was het tot ‘s ochtends nog Nashville met haar omgeving die een bepaalde status uitstraalden, de trip naar Memphis laat ons kennismaken met de armoede van dit gedeelte van de staat Tennessee.

De eerste verhalen van de cotton fields bereiken ons. De struggle van mensen die zijn onderdrukt, veronachtzaamd en wiens rechten als mens zijn onthouden, worden steeds meer zichtbaar.

Blues Brothers

De rit van vandaag, een korte rit naar Amerikaanse begrippen en voor ons zowat de langste uit het rijtje van onze verplaatsingen, heeft ons naar de rand van de staat Tennessee gebracht. Memphis, the heart of blues, zal een paar dagen ons verblijf zijn.
We kijken er naar uit! Naar Beale street, Graceland, BB Kings café, The museum of civil rights, de Sun Studio’s en wat nog meer!

King Beez Gisteravond hebben we Beale street gedaan. We hebben  gegeten bij BB King waar de King Beez een optreden gaven en  dat was inderdaad heel goed. Beter dan het eten.
 We hebben wat gewandeld, wat winkels bekeken en nog wat  gedronken.
 De ‘maar’ is dat Beale street gewoon een heel kleine straat is..  Stratumseind is groter. Wat mij betreft is Nashville downtown  gezelliger.

Vandaag gaan we Graceland doen. Misschien moeten we vooraf maar een paraplu kopen, het kan hier aardig hard regenen en de vooruitzichten laten geen zon zien. Hoge temperaturen en een hoge relatieve vochtigheidsgraad….dat wordt zweten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade