New Orleans..

9 augustus 2016 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag gaan we van de prachtige landelijke omgeving van White Castle naar de grote stad New Orleans of Nola. Met 400.000 inwoners is de grootste stad van de staat, maar niet de hoofdstad. We zijn benieuwd wat we gaan zien. We zijn gewaarschuwd vanwege zijn onveiligheid maar tegelijkertijd enthousiast gemaakt vanwege de diversiteit van culturen die hier samenleven en het heerlijke eten en de muziek.New Orleans 1

Het is goed opletten als we de stad inrijden.
De routeplanner kan het bijna niet bijhouden, zoveel wegen zijn er. En ze zijn erg slecht! Je vraagt je af wat je eigenlijk nog van deze overheid mag verwachten en ook wat deze heeft gedaan na de orkaan Katrina.
Maar ook deze keer lukt het ons om ons hotel te vinden. New Orleans 2 Onze huurauto wordt ergens veilig  weggezet wat ze hier valet parking noemen. Die auto zien  we de komende dagen volgens mij niet meer terug. Hier  doe je veel met de tram, ander openbaar vervoer of te voet.

Nadat we ingecheckt hebben gaan we een eindje wandelen.

Voor iedere bezoeker is er wel wat te vinden, mooie  architectuur, winkels, eten en drinken, cultuur en op dit moment heel veel toeristen. Maar het is ook een vreemd gevoel om hier te lopen als je weet dat orkaan Katrina hier ruim 10 jaar geleden hard heeft toegeslagen. Je ziet dat de stad dit nog niet te boven is gekomen. Straten liggen er echt heel slecht bij en er lijkt veel armoede te zijn. 's Avonds slapen er veel mensen op straat. We hebben het al veel vaker gehoord en gemerkt tijdens deze vakantie, in dit land zijn de tegenstellingen heel erg groot. In New Orleans is dat heel goed zichtbaar.

Filmset Heel bijzonder is het dan ook om 's avonds in de wijk Faubourg Mapginy, een wijk die booming is en waar minder toeristen komen dan in de French Quarter,  ineens een filmset binnen te stappen. Midden in de straat worden  opnames gemaakt van een nieuwe film met daarin Queen Latifah, een bekende rapp(st)er in Amerika. Als we staan te kijken wordt ons gevraagd gemaakte foto's van ons toestel te verwijderen! Tijd om te gaan!
 Het is een leuke wijk om te vertoeven.  Veel arts, veel muziek een relaxte sfeer. Op veel plaatsen is live muziek voor wat ouderen mensen, is ons verteld. Haha... dit is inderdaad niet de carnavaleske omgeving van  Bourbonstreet, maar wel gezellig. Uiteindelijk nemen we de tram terug naar het hotel.

"Het bleef nog lang druk in de straten, maar bij ons ( ouderen) gaan de luiken dicht! Tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade